måndag 16 april 2012

Hårda ord på vårat svarta tivoli

Är nere i vääärldens jobbigaste svacka just nu. Jag känner hur allt glider mig ur händerna & jag tappar kontrollen helt, ännu en gång. Jag rasar i vikt & min nya diet heter svält & alkohol, ännu en gång. Jag saknar dig så hårt att livet känns meningslöst, så hårt att jag vill dö, ännu en gång. & det värsta av allt det här är att hela den hära självmordskarusellen som snurrar, redan har snurrat. Många gånger förr, under många år & för varje varv den snurrar så dör en bit av mitt "jag", & den snurrar hårdare, fortare, brutalare & smärtsammare för varje varv & hela jag snurrar bort i ett dimmigt virrvarr av vetskapen om att du snart lämnar mig föralltid.

Jag hänger kvar. I det som var och det som inte blev. Försöker ändra. Försöker förstå. Ett antal varför ekar i mitt inre. Lämnar anklagande spår. i lerig gyttja går jag runt i oförrätternas bitterhet & misslyckandenas skam. Jag har rätt. & jag vill ditt bästa. Men på mina villkor & på mitt sätt. Jag försöker styra & tygla med omtanken som täckmantel. Men ju mer jag försöker ändra i kärlekens namn desto starkare blev motståndet. & desto större blev avståndet. Jag släpper taget för jag vet inte allt.  Jag har inte alla lösningar.Jag har inga alls. Jag har. ingenting. & vetskapen om att jag är ensam, helt utan. slår mig hårt i ansiktet. Om någon, vem som helst, har ork till att lyssna på mitt deprimerande gnäll, torka mina kalla kinder på tårar & med mjuk röst säga: det blir bra, ge inte upp. & sen finnas där, som en klippa. Så skulle det uppskattas, deppvän efterlyses, innan denhära depplisan går under. 

3 kommentarer:

  1. Älskade fru.


    Jag önskar vi bodde närmare varandra.

    Jag ska hjälpa dig upp varje gång du faller.
    Om du gråter när vi träffas så ska jag torka tårarna.
    Jag ska stödja dig hela vägen.

    Smsa mig, ring mig.
    Något.

    Prata med mig vännen, så ska jag försöka förstå, försöka trösta
    Jag finns här.
    Alltid ♥

    SvaraRadera
  2. jag finns om du vill prata!!! adda: daviiid1337@lve.se

    SvaraRadera