måndag 23 april 2012

Svek av värsta sort.


Såg att du blockat mig, men låt mig påminna dig om att jag var den som lyssnade på dina problem. Jag var den som alltid löste dina problem, agerade mamma & tog hand om dig & ditt liv. Jag var den som plockade upp spillrorna efter att du låtit allt falla samman. Jag var den som verkligen brydde sig & alltid ville dig väl. Jag var den som planerade mitt liv så att det skulle passa ditt. Jag var den som gav dig allt jag kunde ge & accepterade det faktum att du inte gjorde detsamma. Jag var den som stannade kvar när alla andra sa åt mig att lämna dig. 

Jag var den som ursäktade dig, alltid. För du kunde inte hålla vad du lovade. Jag var den som aldrig höll med dig när du sa att du inte förtjänade mig, fast jag visste att det var sant. Jag var den som sa upp kontakten med gamla vänner som pratade ont om dig, även om allt dom sa var sanning. Jag var den som aldrig svek trots att du svek mig. Jag var den som älskade dig villkorslöst fast du gav mig alla anledningar till att inte göra det. & till sist, jag var den som var där för dig när ingen annan var det, t.o.m. efter du bett mig dra så långt åt helvete som det bara gick. Så, utav vilken av de ovanstående anledningarna spottar du mig i ansiktet & vänder mig ryggen för?  

1 kommentar: